Stedentrips in Nederland

Geschreven door Sandra van Bijsterveld

Stedentrips zijn leuk, of je nu alleen op pad bent, met zijn tweeën of met het hele gezin. Als we in een voor ons onbekende stad zijn, lopen we graag wat rond, bezoeken musea en gaan uit eten. Hieronder vind je alvast wat tips voor steden waar wij zijn geweest. Om onze ervaringen te lezen, kun je op de links klikken.

Stedentrip Rotterdam

Ik ben opgegroeid in en om Rotterdam en deze stad heeft nog steeds een bijzonder plekje in mijn hart. Hier vind je een impressie van onze korte wandeling door Rotterdam, maar je kunt Rotterdam ook heel leuk vanaf het water bekijken. Mijn adresjes om lekker te eten in Rotterdam vind je hier. Vergeet tijdens je bezoek aan Rotterdam het onlangs compleet opgefriste Katendrecht niet. Leuke plekjes om te slapen tijdens je stedentrip Rotterdam zijn hotel Citizen M, Hotel New York, het stoomschip De Rotterdam, hotel Bazar en StayOkay Rotterdam in de Kubuswoningen.

Bij BajaBikes regel je online heel makkelijk en voordelig:

SS Rotterdam

Stedentrip Gouda

Ooit maakte ik een erg leuke wandeling door Gouda. Helaas was ik toen nog geen reisblogger en moet ik dus een keer terug om wat foto’s te maken. Ik heb wel al deze fietstour door Gouda voor je gevonden, inclusief een bezoek aan een kaasboerderij en een molen.

Stedentrip Den Haag

Onze laatste stedentrip Den Haag stamt van voor de tijd dat ik begon met reisbloggen. We gingen toen onder andere naar Panorama Mesdag en het Museum voor Communicatie. Natuurlijk liepen we ook over het Binnenhof en langs de Hofvijver, en namen we de tram naar Scheveningen. Wist je dat er ook veel Scandinavische winkels in Den Haag zijn? Toen we laatst (helaas niet voor een stedentrip) een voordelige overnachtingsplek zochten voor ons gezin van 5 personen, waren we aangenaam verrast door StayOkay Den Haag. Deze fietstour door Den Haag lijkt me ook erg leuk.

Stedentrip Amsterdam

We zijn blijkbaar meer van de kleinere steden, want ook van een stedentrip Amsterdam heb ik geen verslag op mijn blog staan. Wel van een bezoekje aan het Scheepvaartmuseum.

Tip: maak een

Stedentrip Nijmegen

We zijn dus blijkbaar wat meer van de onbekendere steden. Zo hebben we erg leuke herinneringen aan onze stedentrip Nijmegen met onder andere Museum Valkhof en het Muzieum. Voor Scandinaviëfans zoals wij mocht een lunch bij FIKA natuurlijk niet ontbreken.  We verbleven bij Mercure Hotel Nijmegen. Er is ook een fietstour door Nijmegen voor het hele gezin.

Stedentrip Eindhoven

Onze stedentrip Eindhoven zat vol met design en lekker eten. We maakten een fietstocht en proefden van alles en nog wat in de foodhal. Strijp-S mocht natuurlijk niet ontbreken!

Stedentrip Haarlem

Haarlem is een heerlijke stad om te winkelen. Of maak deze fietstour door Haarlem.

Stedentrip Breda

Onze stedentrip Breda was kort maar krachtig. We bekeken vooral grafische kust, street art en bijzondere fotografie. De volgende keer dat we er zijn, zou ik graag deze fietstour door Breda maken om wat meer van de stad te zien.

Stedentrip Enschede

Voor iemand die in Enschede woont, heb ik er teleurstellend weinig over geschreven. Actiepuntje voor dit jaar! Tot die tijd zul je het moeten doen met deze blogpost over Rijksmuseum Twenthe.

Stedentrip Maastricht

Tijdens een midweek net over de grens in België bij Landal Mooi Zutendaal gingen we een dagje naar Maastricht, waar we onder andere een rondvaart maakten. Wat een gezellige stad! Bij lekker weer kun je ook prima fietsen langs de bezienswaardigheden.

Stedentrip Woerden

Onze stedentrip Woerden vulden we met straattheater, een high tea in het kasteel, een mooi uitzicht van de Petrustoren en natuurlijk de kaasmarkt.

Stedentrip Groningen

Een stedentrip Groningen staat nog op mijn verlanglijstje en het liefst zou ik dan overnachten in het Scandinavisch Dorp. Je kunt dan gewoon fietsen naar de stad! Maar je kunt natuurlijk ook een fietstour maken in de stad zelf.

Stedentrip Utrecht

De Domstad heeft zo’n leuk sfeerje! Je kunt er op een terrasje zitten langs de grachten en zelfs koffie drinken of lunchen bij een Scandinavisch café. Ook een leuk idee: deze fietstour door Utrecht waarbij een inwoner van de Domstad je de leukste plekjes laat zien.

Stedentrip Helmond

Tijdens onze stedentrip Helmond bezochten we het kasteel en de Cacaofabriek en sliepen we in Hotel West-Ende.